خرید ملک در ترکیه

ساخت وبلاگ

خرید آل این وان به لحاظ شکل ظاهری در واقع محصولی حدواسط لپ تاپ و کامپیوتر هستند. بدین معنا که این دستگاه از نظر فشردگی و نظم چیزی شبیه به لپ تاپ و به لحاظ شکل ظاهری، محصولی شبیه به کامپیوترهای رومیزی است.  در آل این وان کیس هایی که در کامپیوترهای قدیمی رومیزی وجود داشت کنار گذاشته شده است. این موضوع سبب گشته تا کاربرانی که در جستجوی یک دستگاه جمع و جور با قابلیت های بالا هستند، بتوانند محصول مورد نظر خویش را در میان آل این وان ها بیابند.

کاربری بالای کامپیوترهای رومیزی در بعضی مکان ها نظیر ادارات و سازمان ها و وجود تقاضا برای این محصول سبب گشت تا تولیدکنندگان کامپیوترهای رومیزی به فکر رفع ایرادات این محصول و ارتقاء آن باشند. مسئله اِشغال فضای زیاد توسط این دستگاه یکی از ایرادات آن بود که با تولید آل این وان مرتفع گشته است. در حال حاضر آل این وان هایِ موجود، کیس و اسپیکر جداگانه ندارند اما امکاناتی بالاتر از یک کامپیوتر خانگی را در خود جای داده اند.  آل این وان های عرضه شده به بازارهای جهانی صفحه نمایش لمسی و وب کم دارند و از انواع کارت حافظه پشتیبانی می نمایند. این دستگاه ماوس و صفحه کلید لمسی را دارد و پورتهای جانبی را در خود داده است.

۹ دلیل برای خرید آل این وان

1. عدم نیاز به خرید مانیتور مجزا (به دلیل برخوداری از صفحه نمایش LCD باریک و پیشرفته و یکپارچه سازی تمام قطعات داخلی کامپیوتر تاچ بدون کیس در داخل صفحه نمایش

2. سهولت در جابجایی آل این وان (به دلیل یکپارچگی ساختار و قطعات و عدم نیاز به خرید قطعات اضافی کامپیوتر

3. کاربری آسان برای وب گردی و ایجاد سند

4. نیاز به فضای کم برای کامپیوترهای بدون کیس (مزیتی است به ویژه برای کاربران سازمان ها، ادارات، ساکنان آپارتمان و تمامی افرادی که فضای کافی برای نصب کامپیوترهای رومیزی دارای کیس نیستند). 

5. کاهش مصرف برق و حرارت تولیدی (در این سیستم های حرفه ای قطعات داخلی حرارت کمتری را تولید کرده و از نظر هزینه و مصرف برق به صرفه تر بوده و کامپیوتر را خنک نگه می دارند که برای محیط زیست نیز بهتر است.)

 6. سهولت در کاربری (طراحی این دستگاه ها به گونه ای انجام شده که کابل ها در هنگان نصب اولیه به راحتی در جای خود قرار گرفته و تمامی کاربران –با اندک دانش فنی- می توانند نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام نمایند.)

 7. حذف درهم ریختگی کابلها (نصب یک کامپیوتر رومیزی با طرح قدیمی، نیاز به کابلهای بسیاری نظیر کابل برق، کابل صفحه نمایش، بلندگوها، کیبورد، موس و تمام لوازم جانبی دیگر دارد. غالب این کابل ها در آل این وان حذف شده است).

8. جذابیت (آل این وان ها از شکیل ترین و زیباترین دستگاه های تولید شده هستند. این دستگاه ها ضمن مزایای بیشماری که دارند به دلیل ظاهر فوق العاده شان، ظاهری خاص به فضای مورد استفاده می بخشند. اگرجه کاربر هزینه نسبتاً بالایی صرف خرید آنها می کند اما دستگاهی خارق العاده، محکم و شکیل را صاحب می گردد.)

9. ویژگی هایی منحصر بفرد (برخورداری از صفحه نمایش لمسی، ویژگی تنظیم کیفیت بالا، کنترل از راه دور و حتی کنترل های وابسته به حرکت را برای بازیهای ویدیویی).

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 162 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 12:35

sRGB مخفف Standard Red Green Blue است و یک فضای رنگی یا مجموعه ای از رنگهای خاص است که توسط HP و Microsoft در سال 1996 با هدف استاندارد سازی رنگهای که توسط تجهیزات الکترونیکی   دیده می شود ایجاد شده است. در مانیتورsrgb  چیست را از ما بخواهید. 

sRGB محبوب ترین فضای رنگی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و فضایی است که برای ویندوز، بیشتر مرورگرهای وب و بازی های کنسول و رایانه استفاده می شود، مگر اینکه HDR باشند.

وقتی به دنبال بهترین مانیتور بازی، تلویزیون یا سایر وسایل الکترونیکی هستید، ممکن است محصولی را مشاهده کنید که ادعا می کند درصد مشخصی از فضای رنگی sRGB را پوشش می دهد.

این به شما می گوید که قرار است مانیتور چه مقدار از فضای رنگی sRGB را قادر به تولید مجدد آن باشد (اینکه چقدر دقیق این کار را می کند داستان دیگری است که فقط از طریق آزمایش قابل تأیید است).

علاوه بر sRGB، سایر فضاهای رنگی رایج شامل Adobe RGB و DCI P3 است که هر دو بزرگتر هستند یا رنگ های بیشتری از sRGB را در بر می گیرند.

استاندارد sRGB

کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک sRGB (IEC) The Inteational Electrotechnical را در سال 1999 استاندارد کرد.

یک فضای رنگی با مثلث آن در نمودار رنگی CIE 1931 XY که توسط کمیسیون بین المللی روشنایی (CIE) ایجاد شده است قابل تعریف است.

نمودار رنگی CIE 1931 XY در بالا به اشتراک گذاشته شده از طریق BenQ نشان دهنده طیف کاملی از رنگهایی است که چشم انسان می تواند ببیند. در این محدوده رنگ، یک مثلث سفید وجود دارد، که رنگ های استاندارد sRGB را به تصویر می کشد. به عنوان مثال، اگر سعی کنید به یک تصویر با رنگهای خارج از این مثلث روی مانیتور sRGB نگاه کنید، سایر رنگهای اضافی نادرست و اشباع نشده به نظر می رسند. سایر فضاهای رنگی محبوب نیز در نمودار بالا تعریف شده اند.

آشنایی با فضاهای رنگی یکی از موضوعات مهم برای عکاسان، گرافیست‌ها و همچنین افرادی‌ست که در دنیای دیجیتال از فضای گیمینگ استفاده می‌کنند. و با توجه به اینکه برای کارهای روزمره مانند فیلم و وبگردی و .. نیز این مساله می‌تواند برای کاربران مهم باشد به بررسی اصلی‌ترین و متداول‌ترین فضاهای رنگی یعنی sRGB و Adobe RGB می‌پردازیم. اگر به این نکته برخوردید که تصاویر چاپ شده شما در مقایسه با صفحه نمایش از نظر رنگ متفاوت است. احتمالاً مشکل فضای رنگ دارید. خوشبختانه حل مسائل مربوط به فضای رنگ بسیار آسان است. برای آشنایی بیشتر در ابتدا قصد داریم با مبحث RGB آشنا شویم. پس با ادامه مقاله همراه ما باشید.

“فضای رنگی” اصطلاح عجیب و گیج کننده‌ای نیست. فقط به معنی ظرفی از رنگ‌هاست. اگر دو رنگ (مثلاً قرمز و آبی) به علاوه یک بوم سفید دارید، کل فضای رنگ شما فقط رنگ‌هایی است که می‌توانید با مخلوط کردن این دو رنگ ایجاد کنید. یک راه خوب برای تشخیص و تفکیک فضاهای رنگی، دیدن مجموعه‌ای از همه رنگ‌هایی است که انسان قادر به دیدن آن است. شاید قبلاً تصویر زیر  را دیده باشید:

نمودار بالا هر رنگی را که قادر به دیدنش هستیم نمایش می‌دهد، توجه داشته باشید که این یک شکل دو بعدی است (فقط محور x و y)، بنابراین رنگ‌های تیره‌تر یا درخشندگی در نظر گرفته نشده است!

چگونه sRGB ،Adobe RGB و ProPhoto RGB در این نمودار جای می‌گیرند؟

کاملاً ساده است، آن‌ها با نمودار فوق فضای مشترک دارند ( فضای رنگی ProPhoto، در بعضی از نقاط حتی فراتر از نمودار قرار می‌گیرد!). در ذیل فضاهای رنگی sRGB ، Adobe RGB و ProPhoto RGB به صورت یکجا نمایش داده شده است

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 228 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 12:35

از آن جایی که اکثر مخاطبین این مقاله گیمر هستند، حتما درک درستی از سیستم‌های گیمینگ دارند. و تفاوت میان پی سی خانگی معمولی و پی سی گیمینگ را به خوبی می‌دانند. همه می دانیم که تمرکز سیستم‌های گیمینگ بر روی قدرت پردازندگی گرافیکی و فرکانس بالا در سی پی یو است. اما تفاوت میان پی سی‌های قدرتمند رندرینگ و پی سی‌های گیمینگ در چیست؟ چرا خرید بعضی از پردازنده‌ها برای یک سیستم گیمینگ عاقلانه نیست؟ با اگزو گیم همراه باشید تا به جواب این سؤالات برسید. کیس رندینگ استوک را از ما بخواهید. 

همانطور که گفته شد در پی سی گیمینگ تمرکز اصلی روی فرکانس بالا در سی پی یو و جی پی یو است. کلاک اسپید بالا در این دو قطعه، بهترین تاثیر را بر روی فریم ریت دارد. در فرآیند اورکلاک نیز با بالاتر بردن فرکانس یا کلاک اسپید، تعداد فریم در هر ثانیه بالا می‌رود. از طرفی سیستم‌های گیمینگ بنا به سلیقه ی مخاطب از نور پردازی‌ها و طراحی‌های خاصی برخوردارند که در پی سی‌های معمولی و سیستم‌های کاری دیده نمی‌شود.

تعریف پی سی رندرینگ

در یک دفتر کار، برای اجرای نرم افزار‌های سنگین Adobe و رندر گرفتن در نرم افزارهای ساخت انیمیشن، نیاز به یک پی سی فوق قدرت مند است که ساعت‌ها در روز بتوان از آن کار کشید و در پایان کار رندرهای سنگین از آن گرفت. یک کیسِ رندرینگ طوری طراحی شده که میزان زیادی از فرمان‌ها را به طور همزمان اجرا کند و عمر قطعات به دلیل مصرف بالا زیاد باشد. برای یک کیس رندرینگ رم بسیار بالاتری لازم است و همچنین تعداد هسته‌های پردازنده بر فرکانس هر هسته اولویت دارد.

 

تفاوت میان آن‌ها

شاید این سؤال در ذهن شما شکل گرفته باشد که چه تفاوتی میان رندر فریم‌های بازی و رندر کارهای گرافیکی برای یک کیس وجود دارد؟ کیس‌های گیمینگ در هر ثانیه بیش از 100 فریم با بالاترین گرافیک را رندر می‌کنند و چرا از همین کیس‌ها برای شرکت‌های کارهای گرافیکی استفاده نمی‌شود؟

تفاوت میان هر قطعه و هر بخش را با هم مرور می‌کنیم تا مسئله روشن تر شود.

  1. CPU :

همانطور که اشاره شد، سیستم‌های رندرینگ به پردازنده‌های قوی برای اجرای چندین فرمان در لحظه را دارند. در مقاله ی مقایسه ی کور آی 3 ،‌5 و 7 برای گیمینگ، راجع به تفاوت میان آن‌ها صحبت شد و در نتیجه دانستیم که برای پی سی‌های گیمینگ هزینه ی 6 برابری یک سی پی یو کور آی 7 ، فریم ریت شما را به اندازه ی پولی که می‌پردازید بالاتر نمی‌برد و گزینه‌های آی 5 و آی 3 نیز برای کیس‌های گیمینگ عاقلانه است. اما برای کیس‌های رندرینگ اینطور نیست.در کیس‌های رندرینگ نیاز به تعداد هسته بیشتر در پردازنده هست. در نتیجه برای یک کیس رندرینگ رده پایین با کمترین هزینه،‌نمی‌توان کمتر از اینتل کور آی 7 و ریزن 7 در نظر گرفت.

Intel Core i9 و AMD Rezen Thrdripper ،‌ پر استفاده ترین پردازنده‌ها در کیس‌های رندرینگ هستند. در اصل برای یک دفتر کار، چندان نمی‌توان روی یک کیس رندرینگ با قدرت پردازنده کمتر از آی 9 حساب کرد.

اما کیس‌های رندرینگ ابر قدرت مندی نیز هستند که از پردازنده‌های AMD EPYC استفاده می‌کنند که 64 هسته و 128 رشته دارند! این موارد سی پی یوهای قدرتمند در کامپیوترهای سرور و کامپیوترهای رندرینگ استفاده می‌شود.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 138 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 12:34

بیایید با یک سوال شروع کنیم: دلتان می‌خواهد کامپیوترتان را آپگرید کنید و پول کافی برای خرید یک کارت گرافیک قوی یا پردازنده‌ (CPU) حرفه‌ای ندارید؟ ساده‌ترین راهکار در چنین شرایطی، به‌روزرسانی حافظه‌ی رم کامپیوتر است. ارتقای رم در عین کم‌هزینه بودن، می‌تواند تاثیر ملموسی روی عملکرد کلی کامپیوتر بگذارد و سرعت بالاتری را برایتان مهیا کند. تا امروز استفاده از ۸ گیگابایت رم در کامپیوترها یک استاندارد حداقلی بود و حالا با معرفی بازی‌های جدید، اکثر سازنده‌ها استفاده از حداقل ۱۶ گیگابایت را توصیه می‌کنند. اما انتخاب یک رم خوب تنها به مشخص کردن مقدار آن خلاصه نمی‌شود. فاکتورهای متعددی برای انتخاب یک رم خوب وجود دارند که توجه به آنها می‌تواند خرید بهتری را برایتان رقم بزند. شما باید قبل از خرید به مواردی از قبیل سرعت، زمان تاخیر و تعداد کانال‌ هم دقت کنید و اینجا است که انتخاب رم کمی دشوار می‌شود. با مطالعه‌ی این راهنمای خرید، می‌توانید آگاهانه‌تر نسبت به خرید رم اقدام کنید.

کیس ddr3 با رم 8 گیگ را از ما بخواهید. 

دو فرم ساختاری کلی برای حافظه‌های رم وجود دارد که یکی از آنها DIMM است و دیگری SO-DIMM نامیده می‌شود. این دو با وجود شباهت‌های تکنولوژیک و کاربردی زیادی که دارند، نباید با هم اشتباه گرفته شوند. تفاوت اصلی در سایز این ماژول‌ها است. DIMM ابعاد بزرگتر و کشیده‌تری دارد و در کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می‌شود. اما SO-DIMM کوچک‌تر است و به همین دلیل در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای All in One به کار می‌رود.

حافظه‌های رم در انواع مختلفی ارائه شده‌اند و با عنوان شماره‌داری از استاندارد DDR از یکدیگر قابل تشخیص هستند. استانداردهای DDR که با ترتیب شماره‌‌هایشان مشخص می‌شوند، تا DDR4 معرفی شده‌اند و هر کدام در مقایسه با نسل قبلی بهبود پیدا کرده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت هر نسل DDR در مقایسه با نسل قبلی سرعت بیشتری دارد، برق کمتری مصرف می‌کند و زمان تاخیر را کمتر کرده است. عامل محدود کننده‌ای که بر سر راه کاربر وجود دارد، این است که نمی‌توان از هر نسل از این حافظه‌ها روی کامپیوتر طراحی شده برای نسل قبلی استفاده کرد. زیرا استانداردهای DDR در تعداد پین‌های اتصال و فاصله‌ی بین شکاف وسط ماژول با هم تفاوت دارند. مثلا در مدل DIMM رم DDR3 شاهد ۲۰۴ پین بودیم و حالا تعداد پین‌ها در رم‌های DDR4 دسکتاپی به ۲۸۸ عدد رسیده‌است. بنابراین برای کامپیوتری که برای استفاده از رم DDR3 طراحی شده، نمی‌توانید رم‌های DDR4 را به خدمت بگیرید. هر مادربرد کامپیوتر، تنها یک نوع از این استاندارد را قبول می‌کند و همین مادربرد است که اجازه‌ی استفاده از انواع مختلف را نمی‌دهد. اگر نمی‌دانید چه نوع حافظه‌ای در کامپیوتر شما وجود دارد، شاید بتوانید از روی زمان خرید کامپیوتر به نوع حافظه‌ی آن پی ببرید:

مدل DDR: در کامپیوترهای سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) به کار می‌رفت.

مدل DDR2: از اواسط سال ۲۰۰۲ میلادی (۱۳۸۱ شمسی) معرفی شد و از همان زمان در کامپیوترها به کار رفت.

مدل DDR3: از سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) در کامپیوترها به کار رفته و بیشترین میزان نفوذ را در بازار کامپیوتر داشته است.

مدل DDR4: در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) معرفی شده و تا به حال سریع‌ترین استاندارد این خانوده است.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 136 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 12:34

انواع پورت در کامپیوتر

در عرصه کامپیوتر پورت انواع مختلفی دارد. مهمترین آنها پورت‌های سخت افزاری و نرم افزاری است. در ادامه انواع این پورت‌ها و کاربردشان را بررسی می‌کنیم.

hdmi مانیتور با پورت را از ما بخواهید

۱- پورت سخت افزاری یا پورت جانبی حفره یا اتصالی است که در قسمت جلو یا پشت دستگاه‌ها قرار دارد و کامپیوتر به وسیله آن امکان دسترسی به دستگاه‌های خارجی یا اکسترنال را پیدا می‌کند؛ مثلا مانیتور، کیبورد، موس، اسپیکر، پرینتر، فلش. کار اصلی پورت کامپیوتر این است که نقطه اتصال باشد و امکان انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه‌های جانبی را فراهم کند. این نوع پورت چون بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند، پورت ارتباطی هم نامیده می‌شود. در ادامه پورت‌های مختلف کامپیوتری که روی دستگاه‌ها می‌بینید را توضیح می‌دهیم.

می‌توان با نصب کارت افزونه یا Expansion Card به کامپیوتر، تعداد پورت‌ها را بیشتر کرد. مثلا اگر کامپیوترتان پورت FireWire ندارد می‌توانید کارت افزونه‌ای با پورت FireWire اضافه کنید.

۲- پورت نرم افزاری یا پورت شبکه جایی است که اطلاعات ارسال می‌شود. مثلا پورت ۸۰ پورت http است. کاربران ویندوز می‌توانند با دستور netstat تمام اتصالات اکتیو که در حال استفاده هستند را ببینند. پس از بررسی انواع پورت سخت افزاری، می‌پردازیم به اینکه پورت نرم افزاری چیست و چه انواعی دارد.

برای اینکه پورت‌های کامپیوتری یا شبکه را بلاک کنیم، می‌توانیم از فایروال نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده کنیم. اگر به پورت خاصی دسترسی ندارید ممکن است قبلا توسط ادمین شبکه در فایروال غیرفعال شده باشد.

انواع پورت سخت افزاری

پورت‌های سخت افزاری بر اساس نوع یا پروتکلی که استفاده می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پورت‌های سریال: اینترفیسی است که از پروتکل سریالی استفاده می‌کند یعنی در هر لحظه انتقال دیتا روی خط ارتباطی یک بیت است. رایج‌ترین نوع پورت سریال، کانکتور D-Subminiature یا D-sub است که سیگنال‌های RS-232 را منتقل می‌کند.

پورت‌های موازی: اینترفیسی است که در آن ارتباط کامپیوتر و دستگاه جانبی به روش موازی برقرار می‌شود یعنی انتقال دیتا با استفاده از بیش از یک خط یا سیم ارتباطی انجام می‌شود. پورت پرینتر نمونه‌ای از پورت موازی است.

پورت PS/2: کانکتورPS/2 برای اتصال موس و کیبورد استفاده می‌شود. IBM آن را برای کامپیوترهای سری Personal Systems/2 معرفی کرد و به همین دلیل نامش PS/2 است. رنگ بنفش آن مخصوص کیبورد و رنگ سبز آن مخصوص موس است بنابراین اگر موس یا کیبورد را به پورت اشتباه بزنید، کامپیوتر آنها را نمی‌شناسد.

پورت PS/2 دیگر در سیستم ها وجود ندارد و برای اتصال موس و کیبورد از USB استفاده می‌شود. ارتباط PS/2 سریال است اما چون پورت سریال به اینترفیسی گفته می‌شود که از استاندارد RS-232 استفاده می‌کند، این پورت را جدا از پورت های سریال بررسی کردیم.

انواع پورت سریال

دو نوع پورت سریال داریم که ۹ و ۲۵ پین دارند و نرخ انتقال اطلاعات در آنها ۱۱۵ kbps است:

پورت DB-25: نوعی کانکتور D-sub به شمار می‌رود. DB-25 پورت ارتباط سریال RS-232 است اما به ندرت به عنوان پورت سریال استفاده می‌شود و اغلب به عنوان پورت موازی پرینتر و به جای کانکتور ۳۶ پینه موازی به کار می‌رود. بیشتر برنامه‌ها به تمام پین‌های B-25 احتیاج ندارند.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 124 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 12:33

انواع پورت در کامپیوتر

در عرصه کامپیوتر پورت انواع مختلفی دارد. مهمترین آنها پورت‌های سخت افزاری و نرم افزاری است. در ادامه انواع این پورت‌ها و کاربردشان را بررسی می‌کنیم.

hdmi مانیتور با پورت را از ما بخواهید. 

۱- پورت سخت افزاری یا پورت جانبی حفره یا اتصالی است که در قسمت جلو یا پشت دستگاه‌ها قرار دارد و کامپیوتر به وسیله آن امکان دسترسی به دستگاه‌های خارجی یا اکسترنال را پیدا می‌کند؛ مثلا مانیتور، کیبورد، موس، اسپیکر، پرینتر، فلش. کار اصلی پورت کامپیوتر این است که نقطه اتصال باشد و امکان انتقال اطلاعات بین کامپیوتر و دستگاه‌های جانبی را فراهم کند. این نوع پورت چون بین دستگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند، پورت ارتباطی هم نامیده می‌شود. در ادامه پورت‌های مختلف کامپیوتری که روی دستگاه‌ها می‌بینید را توضیح می‌دهیم.

می‌توان با نصب کارت افزونه یا Expansion Card به کامپیوتر، تعداد پورت‌ها را بیشتر کرد. مثلا اگر کامپیوترتان پورت FireWire ندارد می‌توانید کارت افزونه‌ای با پورت FireWire اضافه کنید.

۲- پورت نرم افزاری یا پورت شبکه جایی است که اطلاعات ارسال می‌شود. مثلا پورت ۸۰ پورت http است. کاربران ویندوز می‌توانند با دستور netstat تمام اتصالات اکتیو که در حال استفاده هستند را ببینند. پس از بررسی انواع پورت سخت افزاری، می‌پردازیم به اینکه پورت نرم افزاری چیست و چه انواعی دارد.

برای اینکه پورت‌های کامپیوتری یا شبکه را بلاک کنیم، می‌توانیم از فایروال نرم افزاری یا سخت افزاری استفاده کنیم. اگر به پورت خاصی دسترسی ندارید ممکن است قبلا توسط ادمین شبکه در فایروال غیرفعال شده باشد.

انواع پورت سخت افزاری

پورت‌های سخت افزاری بر اساس نوع یا پروتکلی که استفاده می‌کنند به دو دسته تقسیم می‌شوند:

پورت‌های سریال: اینترفیسی است که از پروتکل سریالی استفاده می‌کند یعنی در هر لحظه انتقال دیتا روی خط ارتباطی یک بیت است. رایج‌ترین نوع پورت سریال، کانکتور D-Subminiature یا D-sub است که سیگنال‌های RS-232 را منتقل می‌کند.

پورت‌های موازی: اینترفیسی است که در آن ارتباط کامپیوتر و دستگاه جانبی به روش موازی برقرار می‌شود یعنی انتقال دیتا با استفاده از بیش از یک خط یا سیم ارتباطی انجام می‌شود. پورت پرینتر نمونه‌ای از پورت موازی است.

پورت PS/2: کانکتورPS/2 برای اتصال موس و کیبورد استفاده می‌شود. IBM آن را برای کامپیوترهای سری Personal Systems/2 معرفی کرد و به همین دلیل نامش PS/2 است. رنگ بنفش آن مخصوص کیبورد و رنگ سبز آن مخصوص موس است بنابراین اگر موس یا کیبورد را به پورت اشتباه بزنید، کامپیوتر آنها را نمی‌شناسد.

پورت PS/2 دیگر در سیستم ها وجود ندارد و برای اتصال موس و کیبورد از USB استفاده می‌شود. ارتباط PS/2 سریال است اما چون پورت سریال به اینترفیسی گفته می‌شود که از استاندارد RS-232 استفاده می‌کند، این پورت را جدا از پورت های سریال بررسی کردیم.

انواع پورت سریال

دو نوع پورت سریال داریم که ۹ و ۲۵ پین دارند و نرخ انتقال اطلاعات در آنها ۱۱۵ kbps است:

پورت DB-25: نوعی کانکتور D-sub به شمار می‌رود. DB-25 پورت ارتباط سریال RS-232 است اما به ندرت به عنوان پورت سریال استفاده می‌شود و اغلب به عنوان پورت موازی پرینتر و به جای کانکتور ۳۶ پینه موازی به کار می‌رود. بیشتر برنامه‌ها به تمام پین‌های B-25 احتیاج ندارند.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 125 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 20:07

کارت گرافیک استوک، دست دوم، صنعتی، استوک اروپایی، ریفر؛ این‌ها تنها چند نمونه از اسم‌هایی است که وارد کنندگان و فروشندگان بر روی لپ تاپ و قطعات کامپیوتر غیر نو (کارکرده) می‌گذارند. اما قطعات استوک چیست و چه معایبی دارند؟ این نوشتار را بخوانید تا سرتان کلاه نرود.

 

در اصطلاح عامیانه به هر کالای غیر نو با هر شرایطی استوک (Stock) می گویند. این قطعات و محصولات (برای نمونه: لپ تاپ یا کیس) می‌توانند کارکرده، تعمیری، ریفربیش یا مرجوع شده باشند. بنابراین اساساً کالای استوک نو نیست اما ممکن است شرایط ظاهری آن خوب باشد

یک لپ تاپ یا کیس آماده استوک می‌تواند سال‌ها استفاده باشد یا تنها مدت کوتاهی کار کرده باشد اما مرجوع شده باشد که حالا به عنوان استوک فروخته می‌شود. باید در نظر داشته باشید که اغلب قطعات کامپیوتر و لپ تاپ‌های استوک سال‌ها استفاده شده‌اند و پس از سرویس یا تعمیر، به عنوان کالای استوک روانه بازار شده‌اند.

پس وقتی که درباره یک کالای استوک صحبت می‌کنیم، می‌تواند هر شرایطی داشته باشد اما در هر حالت یک کالای غیر نو و کارکرده است.

چرا قطعات استوک ظاهر تمیز و سالم دارند؟

در مناطقی چون اروپا، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی پس از یک بازه زمانی مشخص، ممکن است تمامی لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای مورد استفاده خود را کنار بگذارند و نمونه‌های نو و جدید را جایگزین آنها کنند. همچنین بسیاری از خریداران از لپ تاپ یا کامپیوتر خود با دقت نگه داری می‌کنند. بنابراین یک کالای استوک می‌تواند ظاهر تمیز و سالم داشته باشد و قطعه استوک لزوماً به معنای ظاهر کارکرده یا مستهلک نیست.

همچنین ممکن است کالای استوک پیش از عرضه مجدد به بازار، مورد تعمیر، بازسازی و سرویس قرار بگیرند.

مزیت قطعه کامپیوتر و لپ تاپ استوک چیست؟
تنها مزیت قطعات کامپیوتر، کیس یا لپ تاپ استوک، قیمت پایین آنها است. با این حال خیلی زود ممکن است این ارزش از دست برود و اگر یک کالای نو با قیمت بالاتر خریده بودید، به نفعتان بود.

معایب قطعات کامپیوتر، لپ تاپ و کیس استوک چیست؟
برای قطعات و لپ تاپ استوک می‌توان معایب بسیار زیادی را برشمرد اما آنکه برای نخریدن آن دلیل بخواهد، همین چند مورد هم زیادی است.

کارکرده بودن قطعات استوک
اولین و بزرگ‌ترین عیب کالاهای استوک، کارکرده بودن آنها است. بنابراین شانس اینکه تعمیر شده باشند، در سلامت کامل به سر نبرند و مشکلاتی داشته باشند وجود دارد. همچنین از آنجایی که کالاهای استوک ممکن است ماه‌ها و سال‌ها مورد استفاده قرار گرفته باشند، به پایان عمر خود نزدیک شده‌اید یا دیگر همانند ماه‌های اول کار نمی‌کنند. این عیب در خصوص قطعات و کالاهایی چون پرینتر و هارد دیسک که اجزای مکانیکی دارند، چشمگیرتر است. قطعاتی چون SSD هم طول عمر کاملاً محدودی دارند و در دراز مدت مزیت قیمت پایین‌تر را از دست می‌دهند و به ضرر شما تمام می‌شود.

قطعات استوک می‌توانند کارایی اولیه خود را از دست داشته باشند، مستهلک باشند یا خیلی زودتر از یک کالای نو خراب و دچار مشکل شوند. این واقعیت می‌تواند باعث شود خیلی زود ناچار شوید بیشتر از قیمت نمونه نو، برای تعمیر کالای استوک هزینه کنید. در این صورت اگر از همان ابتدا یک نمونه نو با قیمت بالاتر خریداری کرده بودید، به نفعتان بود.

گاهی نیز دیده می‌شود که یک کالای دیجیتال استوک به روش غیر اصولی سرویس یا تعمیر شده است که آن را یکبار مصرف کرده و دیگر امکان انجام تعمیرات بر روی آن وجود ندارد.

نداشتن خدمات پس از فروش و به روز نبودن قطعات استوک
دومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک، نداشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. هنگامی که شما یک کالای نو را خریداری می‌کنید، چه گارانتی داشته باشد یا نه، برای چند سال از طرف سازنده آن پشتیبانی و آپدیت دریافت می‌کنید. اما قطعات استوک غالباً به تهِ خط رسیده‌اند و خبری از آپدیت‌ها، قابلیت‌های نرم افزاری جدید و درایورها و وصله‌های امنیتی نیست. به این ترتیب کالای استوک قابلیت‌ها و امکانات ارزش افزوده ندارد.

فریب گارانتی‌های شرکتی و ضمانت کوتاه مدت را هم نخورید که اغلب پاسخگو نیستند.

غیر قابل اعتماد بودن قطعات استوک
سومین عیب قطعات و لپ تاپ استوک، غیر قابل اعتماد بودن آنها است. شاید در ظاهر کالای استوک وضعیت ظاهری خوبی داشته باشد و سرویس شده باشد، اما در هر صورت شانس خرابی آن در کوتاه مدت بالاتر از کالای نو است. همچنین شما نمی‌دانید که این کالاها با استفاده از قطعات و لوازم مصرفی اصلی و نو سرویس شده‌اند یا نه. گاهی هم دیده می‌شود که لپ تاپ و قطعات کارکرده متعلق به بازار خود ایران را به عنوان استوک اروپایی و صنعتی می‌فروشند.

در نظر داشته باشید روشن شدن و کارکردن یک لپ تاپ یا قطعه استوک به معنای سالم بودن آن نیست و بسیاری مواقع در استفاده طولانی مدت متوجه وجود انواع مشکلات می شوید.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 20:06

کیس اسمبل شده استوک به کیس هایی می گویند که از قبل توسط شرکت ها یا کارخانه ها قطعات داخل آن نصب شده و قابل راه اندازی می باشد. امروزه دیگر برای خرید یک کیس اسمبل شده نیاز نیست دچار دردسرهای زیادی شوید، کافی است مشخصات مورد نظر خود را در ذهن داشته باشید و در وبسایت گلکسی پیکسل اقدام به مشاهده، انتخاب و خرید نمایید. ما در این مقاله در فروشگاه اینترنتی قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر گلکسی پیکسل قصد داریم روش اسمبل کردن یک کیس کامپیوتر را توضیح دهیم و به طور کامل قطعاتی که برای اسمبل کردن یک رایانه لازم است را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

این مجموعه از آموزش و دستور العمل ها به شما کمک می کند تا یک رایانه خوب جمع آوری کنید که توانایی اجرای اکثر نرم افزار های مدرنی را که امروزه در اکثر کامپیوتر ها استفاده می گردد داشته باشد. رایانه های مدرن وقتی مقرون به صرفه تر می شوند که کاربران با چند ساعت تلاش سرمایه مالی خود را ارتقاء ببخشند. اسمبل کردن یک کیس اسمبل شده نیاز به دانش سخت افزاری و فنی مناسبی در این زمینه دارد که ما در این مقاله برای شما توضیح لازم را جهت اسمبل کردن کیس کامپیوتر خواهیم داد.

 

بعد از اینکه تمام قطعات و مواد مورد نیاز را در اختیار داشتید ، مونتاژ کامپیوتر شما بین ۲ تا ۴ ساعت طول می کشد و شما باید بتوانید از ابزارهای دستی ساده مانند پیچ گوشتی و انبر استفاده کنید. اسمبل کردن یک کامپیوتر نیازمند حداقل امکانات سخت افزاری و ابزاری برای نصب و راه اندازی می باشد. اگر در تهیه حداقل های سخت افزاری و ابزارهای لازمه برای اسمبل کردن کامپیوتر مشکل دارید این کار را به یک متخصص امر بسپارید که در این زمینه مهارت های فنی مورد نیاز را دارا می باشد.

احتیاط:  قبل از خرید ، مشخصات سازنده را روی همه موارد دو بار بررسی کنید. باید قطعات کیس کامپیوتر اسمبل شده ما با یکدیگر سازگار باشند، در غیر اینصورت مجدد اقدام به انتخاب قطعات داشته باشید و قطعات سازگار با یکدیگر را برای اسمبل کردن کیس استفاده نمایید. قطعات ناسازگار با یکدیگر به راحتی میتوانند باعث آسیب رساندن به یکدیگر و کل کامپیوتر، یا عدم کارایی سیستم شوند. بطور مثال گرفتن رم DDR2  برای یک مادربرد با اسلات RAM از نوع DDR4 کار اشتباهی است، زیرا از رم های DDR3 اسلات سخت افزاری نصب شده روی مادربرد که رم بتواند روی آن نصب شود متفاوت از اسلات سخت افزاری مادربرد نوع DDR2  می باشد. بنابر این به سازگاری قطعات کامپیوتر خود به دقت توجه کنید. به سازگاری پردازنده و مادربورد هم حتما دقت داشته باشید، برخی از مادربرد ها بعضی از پردازنده و سی پی یو ها را پشتیبانی نمی کنند.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 20:06

بُردِ مادر یا مادربرد دست دوم یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی(RAM) و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس (BIOS) در آن قرار گرفته‌اند. در کامپیوترهای اپل آن را برد منطقی می‌نامند.

 

مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس (BIOS) انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد.

 

انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر  FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد.

تاریخچه مادربرد:

برد اصلی (MotherBoard) یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد. در سال ۱۹۸۲همزمان با ارائه اولین کامپیوترهای شخصی از برد اصلی استفاده گردید. اولین برد اصلی از لحاظ اندازه نسبتا” بزرگ و بر روی آن ریزپردازنده ۸۰۸۰ نصب گردید. این برد شامل BIOS ، سوکت هائی برای حافظه مربوط به CPU و مجموعه ای از اسلات ها بود که کارت هائی از طریق آنها به برد اصلی متصل می گردیدند.

در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.

 

شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. برد اصلی یک مدار چاپی چند لایه است.

 

مسیرهای مسی که Traces نامیده می گردند، امکان حرکت سیگنال و ولتاژ را بر روی برد اصلی فراهم می نمایند. از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند.

 

اندازه گذرگاه داده (Data Bus) برد های اصلی جدید دارای یک گذرگاه داده ای شصت و چهار بیتی می باشند. گذرگاه فوق عرض بزرگراهی را نشان می دهد که داده ها در طول آن حرکت و دراحتیار پردازنده گذاشته شده و یا پردازنده نتایج عملیات خود را از طریق آنها ارسال می نماید.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 128 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 20:05

مینی کیس ها همان کیس های عادی هستند با این تفاوت که در ابعادی کوچک تر طراحی و تولید شده اند. این مینی کیس ها در هر برندی مشخصه ای در نام خود دارند که نشان دهنده این ویژگی است. در این مقاله قصد داریم به صحبت درباره مینی کیس استوک نسل 9 و مزایا و معایب آن بپردازیم.

مینی کیس ها بخشی از بازار کیس های کامپیوتری هستند که از هر زمان دیگری بیشتر در دسترس هستند. این مسئله بسیار جذاب است زیرا اندازه بسیاری از کیس ها در ابعاد کوچک، به اندازه جدید ترین کنسول های بازی نزدیک است. اگر فضای روی میز شما محدود است یا اگر می خواهید برای سیستم گیمینگ خود، یک مینی کیس را در محلی نزدیک به مانیتور قرار دهید، کیس های سایز کوچک بهترین انتخاب برای شما هستند.

اشکال و انواع مینی کیس ها

کیس هایی که در ابعاد کوچک ساخته شده اند، انواع مختلفی دارند: از کیس های SFF گرفته تا کیس های Mini ITX و… اما آنچه شما انتخاب می کنید، باید متناسب با نیازتان از آن کیس کامپبوتر باشد. در ادامه ما به توضیح کیس های SFF می پردازیم.

اندازه کیس های کامپیوتر SFF بر حسب لیتر محاسبه می شود و در اندازه ها، انواع و اشکال مختلفی وجود دارد. این سایز های مختلف شامل:

  • اندازه مکعبی
  • اندازه جعبه های کفش
  • اندازه Nettops
  • اندازه سینمای خانگی
  • فرم فاکتور فوق العاده کوچک یا USFF
  • واحد بعدی محاسبات یا NUC
  • اندازه کتابی

به غیر از فاکتور اندازه برای کیس های کامپیوتر، فاکتور سبک بودن و قابل حمل بودن نیز، مینی کیس ها را به محبوبیت زیادی رساند. تولید کنندگان کیس های Small Form Factor بر روی طراحی ارگونومیک و زیبایی این کیس ها متمرکز شده اند. با بهترین استفاده از پیشرفت های فناوری و طراحی قطعات، تولیدکنندگان اکنون توانسته اند مینی کیس های قدرتمندی را در اختیار مردم قرار دهند که در مقایسه با کیس های قدیمی بسیار کوچک است.


مزایای مینی کیس ها

  1. فضای اشغال شده: کمبود فضا باعث شد که ایده ساخت کیس های کامپیوتری کوچک عملی شود چرا که مینی کیس ها در مقایسه با انواع کیس های قدیمی، فضای فیزیکی کمتری را اشغال می کنند.
  2. مصرف انرژی: مصرف برق بسیار کمتری دارد و در نتیجه باعث کاهش هزینه های انرژی شما می شود که به دلیل فن های کوچک تر و سخت افزار ضعیف تر، کم مصرف است.
  3. وزن: مینی کیس ها دارای وزن کمی هستند که حمل آن به مکان های جدید و کار با آن را آسان می کند.
  4. نصب: اندازه و طراحی کوچک آن ها، نصب این کیس ها را بر روی میز شما آسان می کند و می توانید آن را زیر میز یا پشت مانیتور قرار می دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار باشد.
  5. مناسب برای کار های شخصی: برای کسانی که می خواهند سیستم سرگرمی خود را راه اندازی کنند و شارژ و توان مصرفی سیستم برای آن ها مهم است، یک مینی کیس کاملاً مناسب برای استفاده این اشخاص است در حالی که روی کاناپه نشسته اند و به راحتی با سیستم خود کار می کنند.
  6. طراحی زیبا و ظریف: روند مینیمالیسم می تواند سازندگان کامپیوتر های شخصی را نیز تحت تأثیر قرار دهد و این کیس های کوچک اگر به درستی مونتاژ شوند، مینیمال بودن آن ها واضح به نظر می رسند.
  7. گران بودن: به کسانی که بودجه کمی دارند توصیه می شود از خرید مینی کیس ها خودداری کنند. چرا که هرچه کوچک تر باشند، قیمت بالا تری دارند. در حالی که در دسترس بودن کیس های کوچک در بازار، بهبود یافته است هنوز شرکت های سفارشی در این عرصه ظاهر می شوند و آن ها برای تأمین هزینه های خود مجبور به پرداخت هزینه بیشتری هستند.
  8. محدودیت انتخاب قطعات: همه قطعات در مینی کیس ها جای نمی گیرند. شما باید خنک کننده پردازنده، RAM ، GPU و سایر اجزای خود را با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید همه چیز در فضای کم به طرز مناسبی قرار گرفته است.
  9. محدودیت در تغییرات: وقتی همه قطعات در جای خودشان قرار گرفتند، ایجاد تغییرات در آن ها پیچیده است. برای ارتقا یا در کل تغییر دادن آن ها مجبور می شوید اجزای مختلفی را حذف کنید.
  10. گرما: گرما دشمن هر قطعه کامپیوتری است، اما در مورد مینی کیس ها، که گرما می تواند به سایر قطعات نیز برسد و باعث گرم شدن اجزای اصلی شود، از همه بد تر است.
  11. کاربرد: مطمئناً این کیس ها قابلیت استفاده محدودی دارند و نمی توانند برای سرور های قدرتمند و رایانه های پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد.
  12. نگهداری: به دلیل تجمع سریع گرما در فضای کوچک تر که اجازه گردش آزادانه هوا را نمی دهد، به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد. که این به هزینه شما اضافه می شود.
خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 11:32

موارد خاصی وجود دارد که در هنگام خرید کیس آماده همیشه باید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات و قطعات به کار رفته در کیس کامپیوتر خوب کار می کنند.
به عنوان مثال باید کیس را آزمایش کنید و ببینید که آیا نرم افزارها را به‌طور رضایت‌بخشی اجرا می‌کند ؟ و… برخی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند کیس استوک نسل 8 هستند

1.به چه کیسی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید یک کیس آماده باید آن را مشخص کنید این است که چه نوع رایانه ای نیاز دارید و چگونه از آن استفاده می کنید ؟ بر این اساس شما باید کیسی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشد . بدیهی است که اگر بخواهید فقط از کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید به همان مدل کیسی احتیاج نخواهید داشت که برای طراحی گرافیک یا بازی باید آن را خریداری کنید.
بنابراین باید به فعالیت هایی که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید فکر کنید ، سپس باید cpu و رم مورد نیاز خود را تعیین کنید برای این منظور شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  1. رم (RAM) : حافظه برای انجام وظایف
    2 پردازنده : سرعتی که دستگاه وظایف خود را انجام می دهند که این وظایف می‌تواند در دسته بندی های زیر قرار گیرند.
    – موارد استفاده اساسی
    برای ارسال و دریافت ایمیل، اشتراک گذاری تصاویر، کارهای اصلی اداری و امور مالی شخصی می توانید دو گیگابایت رم و پردازنده یک گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.
  2. 2. نگاهی به مشخصات سخت افزاری کیس بیندازید.

    سی پی یو اولین و مهمترین قطعه ای است که در هنگام خرید کیس آماده باید مورد بررسی قرار گیرد. رایانه ها دارای پردازنده هایی با مارک اینتل یا AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که پردازنده متناسب با نیاز شما انتخاب شده و قادر به اجرای برنامه های مورد نیاز شما هست .
    میزان رم و هارد را نیز بررسی کنید که درست و کافی انتخاب شده باشند.

    3. گارانتی و خدمات پس از فروش

    یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید کامپیوتر آماده این است که از فروشگاهی خرید کنید که محصول را تست شده و با گارانتی به مشتری عرضه می کند. در فروشگاه های معتبر ، کیس آماده با گارانتی تعویض و تست شده فروخته می شود.

    4. توجه به قیمت کیس

    هر چند معمولا تفاوت قیمت کیس استوک با نوی همان مدل بیش از نصف است ولی باز بهتر است قبل از تهیه کیس کارکرده ابتدا به تفاوت قیمت آن و مقایسه با همان کیس اما نوع آکبند توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تفاوت قیمت به اندازه ای است که واقعاً ارزش آن را دارد که نوع کارکرده را خریداری کنید .
    اگر قصد دارید فقط مقدار کمی که چندان ارزش ندارد ، پس انداز کنید شاید بهتر باشد که نوع آکبند را خریداری کنید.

    5. حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید.

    بالا بردن درجه حرارت و کارکرد کیس یک آزمایش اولیه خوب برای اطمینان از عملکرد درست دستگاه می باشد . در صورتی که سخت افزاری با افزایش دما دچار مشکل شود شانس بیشتری برای انتخاب مناسب و خرید خواهید داشت.
    زیرا برخی از کیس ها در دقایق اول بسیار خوب عمل می کنند اما پس از مدتی عملکرد ممکن است با مشکلاتی نظیر ریستارت، هنگ کردن یا خاموش شدن مواجه شوند. بنابراین در صورتی که حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید می‌توانید مشکلات موجود در آن را شناسایی کنید.

– استفاده متوسط
در این مورد همه مواردی که در بالا نام برده شده به علاوه بارگیری و مدیریت موسیقی ، نرم افزار های اولیه ، ویژگی های پیشرفته آفیس استفاده می شوند و برای آنها می توانید ۴ گیگابایت رم و پردازنده ۲ گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده پیشرفته
همه موارد فوق به علاوه ویرایش فیلم ، عکس ، موسیقی ، بازی و ویژگی های پیشرفته صورت می‌گیرند برای انجام این کار ها 4-8 گیگابایت رم و پردازنده 3-4 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 11:31

موارد خاصی وجود دارد که در هنگام خرید کیس آماده همیشه باید آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تجهیزات و قطعات به کار رفته در کیس کامپیوتر خوب کار می کنند.
به عنوان مثال باید کیس را آزمایش کنید و ببینید که آیا نرم افزارها را به‌طور رضایت‌بخشی اجرا می‌کند ؟ و… برخی دیگر از مواردی که باید مورد بررسی قرار بگیرند شامل موارد زیر هستند کیس استوک نسل 8 هستند. 

1.به چه کیسی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هنگام خرید یک کیس آماده باید آن را مشخص کنید این است که چه نوع رایانه ای نیاز دارید و چگونه از آن استفاده می کنید ؟ بر این اساس شما باید کیسی را انتخاب کنید که دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های خاص باشد . بدیهی است که اگر بخواهید فقط از کامپیوتر برای گشت و گذار در اینترنت استفاده کنید به همان مدل کیسی احتیاج نخواهید داشت که برای طراحی گرافیک یا بازی باید آن را خریداری کنید.
بنابراین باید به فعالیت هایی که می خواهید با کامپیوتر انجام دهید فکر کنید ، سپس باید cpu و رم مورد نیاز خود را تعیین کنید برای این منظور شرایط زیر را در نظر داشته باشید:

  1. رم (RAM) : حافظه برای انجام وظایف
    2 پردازنده : سرعتی که دستگاه وظایف خود را انجام می دهند که این وظایف می‌تواند در دسته بندی های زیر قرار گیرند.
    – موارد استفاده اساسی
    برای ارسال و دریافت ایمیل، اشتراک گذاری تصاویر، کارهای اصلی اداری و امور مالی شخصی می توانید دو گیگابایت رم و پردازنده یک گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.
  2. 2. نگاهی به مشخصات سخت افزاری کیس بیندازید.

    سی پی یو اولین و مهمترین قطعه ای است که در هنگام خرید کیس آماده باید مورد بررسی قرار گیرد. رایانه ها دارای پردازنده هایی با مارک اینتل یا AMD هستند. اطمینان حاصل کنید که پردازنده متناسب با نیاز شما انتخاب شده و قادر به اجرای برنامه های مورد نیاز شما هست .
    میزان رم و هارد را نیز بررسی کنید که درست و کافی انتخاب شده باشند.

    3. گارانتی و خدمات پس از فروش

    یکی از مهمترین نکات راهنمای خرید کامپیوتر آماده این است که از فروشگاهی خرید کنید که محصول را تست شده و با گارانتی به مشتری عرضه می کند. در فروشگاه های معتبر ، کیس آماده با گارانتی تعویض و تست شده فروخته می شود.

    4. توجه به قیمت کیس

    هر چند معمولا تفاوت قیمت کیس استوک با نوی همان مدل بیش از نصف است ولی باز بهتر است قبل از تهیه کیس کارکرده ابتدا به تفاوت قیمت آن و مقایسه با همان کیس اما نوع آکبند توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که تفاوت قیمت به اندازه ای است که واقعاً ارزش آن را دارد که نوع کارکرده را خریداری کنید .
    اگر قصد دارید فقط مقدار کمی که چندان ارزش ندارد ، پس انداز کنید شاید بهتر باشد که نوع آکبند را خریداری کنید.

    5. حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید.

    بالا بردن درجه حرارت و کارکرد کیس یک آزمایش اولیه خوب برای اطمینان از عملکرد درست دستگاه می باشد . در صورتی که سخت افزاری با افزایش دما دچار مشکل شود شانس بیشتری برای انتخاب مناسب و خرید خواهید داشت.
    زیرا برخی از کیس ها در دقایق اول بسیار خوب عمل می کنند اما پس از مدتی عملکرد ممکن است با مشکلاتی نظیر ریستارت، هنگ کردن یا خاموش شدن مواجه شوند. بنابراین در صورتی که حداقل ۲۰ دقیقه از کیس استفاده کنید می‌توانید مشکلات موجود در آن را شناسایی کنید.

– استفاده متوسط
در این مورد همه مواردی که در بالا نام برده شده به علاوه بارگیری و مدیریت موسیقی ، نرم افزار های اولیه ، ویژگی های پیشرفته آفیس استفاده می شوند و برای آنها می توانید ۴ گیگابایت رم و پردازنده ۲ گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

– استفاده پیشرفته
همه موارد فوق به علاوه ویرایش فیلم ، عکس ، موسیقی ، بازی و ویژگی های پیشرفته صورت می‌گیرند برای انجام این کار ها 4-8 گیگابایت رم و پردازنده 3-4 گیگاهرتزی را در نظر بگیرید.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 139 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 11:31

مانیتور‌ها پنجره‌ای به دنیای کامپیوترهای دسکتاپ هستند. بدون داشتن نمایشگری مناسب هر کاری با کامپیوتر شخصی، کم‌فروغ و بی‌رنگ و لعاب به‌نظر می‌رسد، چه آن اجرای بازی باشد، چه تماشای عکس‌ها و ویدئو‌ها و چه حتی مرور متون وب‌سایت. سازندگان مانیتور به خوبی می‌دانند که تجربه کار با دسکتاپ تا چه اندازه تحت تأثیر کیفیت، ابعاد و مشخصات مانیتور‌ها است و بازار را با انواع گوناگونی از مانیتور‌ها با ویژگی‌ها و رده‌های کاربری مختلف پر می‌کنند.

مانیتور استوک خوب را از ما بخواهید. 

مانیتور‌های زیادی با رزولوشن‌های مختلف، ابعاد و ویژگی‌های متفاوتی در بازار یافت می‌شود و از سویی ما اهداف متفاوتی برای کار با یک مانیتور داریم. برخی از ما به مانیتوری برای کارهای روزمره، مرور وب و تماشای ویدئو نیاز داریم، برخی به‌دنبال مانیتوری برای ارتقای تجربه گیمینگ خود هستیم و برخی دیگر خواهان نمایشگری درخور برای انجام کارهای حرفه‌ای نظیر آفرینش گرافیکی، طراحی سه‌بعدی و ویرایش ویدئو هستیم. بنابراین باید بدانیم برای هر کدام از این کاربرد‌ها چه نمایشگری با چه ویژگی‌هایی مناسب است و باید در بازار به‌دنبال چه مانیتوری باشیم. پیش از خرید دانستن تفاوت‌هایی که بین مانیتور‌های حرفه‌ای، گیمینگ و مصارف عام وجود دارد، حائز اهمیت است و بهتر است بدانیم برای خرید هر نوع مانیتور، تمرکز ما بیشتر بر کدام ویژگی‌ها باشد.

بنابراین نکته‌ی اساسی در خرید یک مانیتور اولویت‌بندی انتظارات‌مان از این کالای سخت‌افزاری است. مانیتوری که انتظارات یک گیمر و در عین حال یک ویرایشگر ویدئو را هم‌زمان برآورده کند، اگرچه شاید در بازار وجود داشته باشد؛ اما قطعاً قیمت بالایی خواهد داشت. پیش از آنکه وارد بحث موارد حائز اهمیت در خرید یک مانیتور شویم، بهتر است ابتدا با انواع مانیتورهای موجود در بازار آشنا شویم و پس از آن به بررسی تشریحی ویژگی‌های کلیدی مانیتورها که باید در هنگام خرید درنظر گرفته شود می‌پردازیم. 

انواع مانیتور‌های موجود در بازار

مانیتورها را از نظر حوزه‌ی کاربرد می‌توان به سه رده‌ی کاربری مصارف عام، حرفه‌ای و گیمینگ تقسیم کرد که در ادامه با حوزه‌ی کاربرد هر نوع مانیتور آشنا می‌شویم.

مصارف عام

 مانیتور‌های مصارف عام، مانیتورهایی هستند که برای انجام امور روزمره، دفتری، کسب‌و‌کار و اداری در خانه‌ها و دفاتر کار و ادارات یافت می‌شوند. این مانیتورها بیشتر برای کاربردهای عادی، اجرای نرم‌افزار‌های آفیس، ویرایش متن، مرور وب و در کل اجرای برنامه‌هایی که محتوای گرافیکی خاصی ارائه نمی کنند، استفاده می‌شود. معمولاً از روی برچسب قیمت می‌توان به‌راحتی دریافت که با نمایشگری از این رده سر و کار داریم. کامپیوترها نیاز به منابع سخت‌افزاری چندانی برای هماهنگ شدن با این مانیتور‌ها ندارد.

اگرچه قیمت این مانیتور‌ها در مقایسه با دیگر نمایشگر‌های کامپیوتر بالا است، اما برای کارهای گرافیکی نباید به سراغ مانیتورهای ارزان‌قیمت رفت؛ چرا که رنگ‌های به نمایش درآمده روی یک مانیتور رده پایین، پس از اتمام کار ممکن است روی نمایشگر‌های دیگر با آنچه که در ذهن دارید بسیار متفاوت دیده شود. در کنار مانیتور‌های حرفه‌ای نیاز به کامپیوتری دارید که قادر به اجرای روان نرم‌افزار‌های گرافیکی و سه‌بعدی نظیر فتوشاپ، اتوکد، پریمیر و… باشد.

مانیتور‌های گیمینگ

مهم ترین ویژگی یک مانیتور گیمینگ سریع بودن آن به‌معنای نرخ تازه‌سازی بالا و زمان پاسخگویی کوتاه است

مهم‌ترین مشخصه‌ی یک مانیتور گیمینگ خوب، سرعت بالای آن در نمایش محتوا است؛ به عبارت دیگر این دسته از محصولات باید نرخ تازه‌سازی (Refresh Rate) بالا و زمان پاسخگویی (Response Time) کوتاهی داشته باشند. حداکثر نرخ تازه‌سازی در مانیتور‌های امروزی ۲۴۰ هرتز است. این مشخصه به این مفهوم است که صحنه‌های بازی را می‌توان تا ۲۴۰ فریم در ثانیه روی صفحه‌نمایش مانیتور نمایش داد. بدین ترتیب شاهد نمایشی روان، بدون پرش و‌ هاله‌زایی (Ghosting) از بازی در حال اجرا روی مانیتور خود خواهید بود. سرعت پاسخگویی نیز معیاری از توانایی مانیتور در تغییر رنگ سریع پیکسل‌ها و جایگزین کردن محتوای پیکسلی است. در حال حاضر سریع‌ترین مانیتور‌ها سرعت پاسخگویی معادل یک میلی ثانیه (1ms) دارند. این ویژگی‌ها در ادامه‌ی مقاله به تفصیل واکاوی خواهند شد.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 6 مرداد 1401 ساعت: 11:31

طبق تحقیقاتی که به عمل آمده در مزارع پرورش زنبور درآلمان که از کندوی فومی کف باز مشابه صبا کندو استفاده می کنند مشاهده شده است کلونیهای رشد یافته در این کندوها ۲ تا ۳ هفته زودتر ساخت شده اند و زودتر پرواز کرده اند.

کندو فرمی کف باز را از ما بخواهید. 
 
 

وزن سبک

پلاستوفوم (یونولیت) مواد بسیار سبک وزن است که با توجه به آن که از ~ ۹۵٪ هوا تشکیل شده این موضوع تعجب آور نیست. این ویژگی باعث می شود برای استفاده در بسیاری از کالاهای تجاری انتخابی ایده آل باشد.با توجه به کاهش وزن کل محصول و در نتیجه کاهش هزینه های حمل و نقل، مصرف انرژی برای سوخت حمل و نقل نیز کاهش می یابد.تولید گازهای گلخانه ای خودرو به حداقل میرسدکه این موضوع کمک به کاهش گرمایش جهانی است.

دوام و ماندگاری

دوام استثنایی از پلاستوفوم (یونولیت) از آن محافظ موثر و قابل اعتمادی برای طیف گسترده ای از مصارف را می سازد. ساختار سلولی پلاستوفوم (یونولیت) باعث می شود ابعادی پایدار داشته باشد و به همین دلیل گذشت زمان تاثیری بر کیفیت آن نخواهد داشت. همچنین پلاستوفوم (یونولیت) بی بو و غیر سمی است و با افزایش یا کاهش دما از خود بو یا گازی متصاعد نخواهد کرد، که این موضوع باعث سازگاری بیشتر این ماده جهت استفاده برای ساخت کندوی یونولیتی شده است.

مقاومت در برابر رطوبت

پلاستوفوم (یونولیت) مواد سلول بسته است و به آسانی جذب آب نمیکند.عدم تغییر درخواص در شرایط مرطوب،پلاستوفوم (یونولیت)را ماده ای ایده آل برای محصولات سرمایشی نموده است. مقاومت این مواد در برابر رطوبت به طوری است که بالاترین نیاز های بهداشتی را تامین میکند. قابلیت پلاستوفوم (یونولیت)در مقاومت در برابر رطوبت نیز آن را برای استفاده در شناور ماهیگیری و شناورها دریایی مناسب نموده است. حتی زمانی که برای مدت طولانی در آب قرار گیرد خواص پلاستوفوم (یونولیت)شکل، اندازه، ساختار و ظاهر فیزیکی با کاهش اندکی در عملکرد حرارتی آن همچنان حفظ خواهد شد. لذا بهداشت  و نظافت آن به سادگی قابل انجام خواهد بود.

مخزن تغذیه

مخزن تغذیه کندوی فومی کف باز قابلیت بارگیری شهد تا ۱۰ لیتر را دارا میباشد.زنبورها میتوانند تمام شهد را استفاده کنند.قسمت شفاف اکرولیک  از سقوط کردن زنبورها در شهد جلوگیری خواهد کرد.از آنجایی که زنبورها امکان دسترسی به تمام شهد مخزن تغذیه را دارا میباشند به سرعت شهدها را استفاده خواهند کرد. شیب ملایم متمایل به جلو به زنبورها اجازه خواهد  داد تا قطره آخر شهدها را استفاده کنند. قسمت پلاستیکی در صورت تغذیه به صورت جامد قابلیت جدا شدن خواهد داشت.

راندمان حرارتی

راندمان حرارتی برتر درپلاستوفوم (یونولیت) باعث می شود برای محصولات حساس به تغییر درجه حرارت ایده آل شود. محصولات محصور در ظروف پلاستوفوم (یونولیت) می تواند برای مدت طولانی در دمای بالا یا زیر شرایط محیطی نگهداری شده و از تغییرات ناگهانی درجه حرارت در مناطق مختلف آب و هوایی محافظت کند. مثالها عبارتند از محصولات تازه و غذاهای دریایی و همچنین دارویی و محصولات پزشکی.
کندوهای پلی استایرن در دماهای مختلف از دمای ۳۵- درجه زمستان و ۴۰ درجه تابستان تست شده است. و نتیجه  آزمایشات انجام شده  جهت حفاظت از زنبورها در برابر نوسانات آب و هوایی بسیار مثبت ارزیابی شده است.
عایق کاری تأمین شده با صبا کندو به معنی ثابت ماندن دمای داخل کندوی یونولیتی است بنابراین ملکه غالبا در صبا کندو در حال تخم گذاری درتمام قابها است و این به معنی تولید بیشتر زنبور از هر کندوی یونولیتی است.عایق کاری صبا کندو باعث حفظ دمای داخل کندوی فومی کف باز با ثبات بیشتر نسبت به کندوی چوبی است و این زنبورها را از گرمای تابستان محافظت می کند. بنابر این زنبورها زمان کمتری برای خنک کردن کندو صرف می کنند. و بیشتر به جمع آوری عسل می پردازند. همچنین در فصل زمستان کلونی گرمتر خواهد بود و نیاز به غذای کمتری خواهد داشت.

افزایش راندمان و بازدهی

صبا کندو همچنین تأثیر بسزایی در باروری و نوزایی و ایجاد کلونیهای جدید داشته. ساخت سریعتر کلونی به معنی داشتن زمان بیشتر در فصل رشد و جدا سازی ملکه جدید است.
در هوای مرطوب با توجه به جذب آب پایین، صبا کندو مقاومت خوبی نسبت به کندوی چوبی خواهد داشت و بدون مرطوب شدن به حفظ سلامت کلونی کمک می کند.
بر خلاف کندوی چوبی صبا کندو نیاز به هیچگونه مراقبت و نگهداری ندارد و همچنین کرم چوب یا کپک ندارد. دارو هایی که برای جلوگیری کرم چوب یا کپک زدن استفاده می شوند و اثرات مخربی بر سلامت زنبورها دارند نیاز نیست.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:43

لوازم تولید ژل رویال و پرورش ملکه زنبور عسل، جزء تجهیزات مهم در حرفه زنبورداری محسوب می شود.

در زنبورداری به غیر از عسل، محصولات دیگری نظیر ژل رویال تولید می شود که تجهیزات مورد نیاز خود را لازم دارد.

همچنین زنبورداران حرفه ای به پرورش ملکه زنبور عسل نیز می پردازند که تجهیزات مشابه با تولید ژل رویال را نیازمند است.

این روزها با شناخت بهتر ژل رویال و خواص بی نظیر آن نیاز به تولید آن بالا رفته است که موجب شده تا زنبورداران توجه زیادبی به تولید ژل رویال داشته باشند.

از طرفی با گسترش زنبورداری و افزایش کلنی نیاز به پرورش ملکه زنبور عسل جدید نیز افزایش پیدا کرده است.

ژل رویال چیست؟

ژل رویال، توسط زنبور عسل جوان پرستار برای تغذیه لاروهای زنبور عسل تولید می شود.

ژل رویال یک ماده خمیری سفید و مایل به زرد است که بوی مطبوعی دارد و طعم ترشی کمی دارد.

در طی سه روز اول زندگی لارو زنبور فقط ژل رویال خالص دریافت می کند. اما زنبور عسل ملکه، برخلاف زنبور

عسل کارگر، از روزهای اول تا پایان زندگی خود فقط از ژل رویال غلیظ تغذیه می کند، که در ترکیب خود حاوی تمام

ویتامین ها، مواد معدنی و مواد بیولوژیکی فعال برای تقویت کامل بدن است.

روش تولید ژل رویال

ژل رویال به دو صورت طبیعی و مصنوعی تولید می شود که در زیر به آن می پردازیم:

روش طبیعی:

در این روش همانطور که مشخص است بصورت طبیعی و در شرایط بچه دهی کلنی، ژل رویال برداشت می شود.

در شرایطی که وضعیت کلنی از نظر زنبورهای جوان و کارگر در شرایط ایده آل بوده و گرده گل و شهد مناسب در

دسترس زنبورها باشد و به اصطلاح کلنی یتیم شده باشد ( ملکه خود را از دست داده باشد) اقدام به بچه دهی می کنند.

در این دوره کلنی شاخون های طبیعی برای پرورش لارو زنبور تشکیل می دهد که حاوی غذا کامل لارو که همان ژل رویال است  می باشد.

در این زمان زنبورداران اقدام به برداشت ژل رویال از شاخون ها می کنند.

روش مصنوعی:

در این روش زنبورداران نیاز به یک کلنی زنبور و یک کلنی زنبورهای پرستار دارند تا اقدام به تولید ژل رویال و پرورش ملکه زنبور بطور همزمان کنند.

پس از تشکیل لارو های زنبور، زنبورداران بعد از سه روز اقدام به انتقال لاروها به کندو پرستار می کنند.

پس شرایط لازم برای برداشت ژل رویال محیا می شود و پس از برداشت به ظروف مخصوص ژل رویال انتقال داده می شود.

نحوه پرورش ملکه زنبور عسل

روش های گوناگونی برای پرورش ملکه زنبور عسل وجود دارد.

روش پیوند زدن

زنبوردارانی که قصد تولید ملکه به تعداد زیاد در یک فصل هستند، معمولاً این کار را با پیوند انجام می دهند. پیوند عمل انتقال لارو از یک سلول مولد به یک فنجانک سلولی ساخته شده از پلاستیک است.

این روش به زنبورداران کمک می کند تا هر تعداد سلول ملکه را که در نظر دارند ایجاد کنند.

رورش بدون پیوند

رورش پرورش ملکه بدون پیوند برای تولید در مقیاس کوچک خوب عمل می کند.

یکی از روش‌های جایگزین بدون پیوند، دستگاه جنتر می باشد که امکان تولید سلول‌های ملکه متحرک و متعدد را فراهم می‌کنند.

لوازم مورد نیاز برای تولید ژل رویال و پرورش ملکه زنبور عسل

  • قاب پیوند

قاب پیوند برای نصب سلول های نواری استفاده می شود.

  • سلول ملکه

سلول نواری ملکه یا ژل رویال مخصوص تولید ژل می باشد.

  • سوزن پیوند ملکه

وسیله ای پر کاربرد در امر پرورش ملکه زنبور برای انتقال لارو زنبور می باشد.

  • چرخانک

از چرخانک پلاستیکی برای تمیز کردن داخل سلول های نواری استفاده می شود.

  • قاشق برداشت ژل رویال

از این وسیله همانطور که از نامش مشخص است برای برداشت ژل رویال از داخل سلول ها استفاده می شود.

  • شبکه مانع ملکه

شبکه مانع ملکه بین کندو و طبق قرار می گید که مانع عبور ملکه به طبق می شود.

  • ملگه گیر

از این وسیله برای گرفتن ملکه زنبور استفاده می شود.

  • ایزولاتور ملکه تک قابی

از این وسیله برای حبس ملکه زنبور بر روی یک قاب کندو استفاده می شود.

  • ست فنجانک تولید ملکه

این ست شامل فنجانک و پایه فنجانک می باشد که برای پرورش ملکه استفاده می شود.

  • محافظ شاخون

برای حفاظت از شاخون استفاده می شود.

  • قفس شاخون

برای حفاظت ملکه تازه متولد شده استفاده می شود.

  • ماژیک علامت گذاری ملکه

از این ماژیک برای علامت گذاری ملکه استفاده می شود.

  • دستگاه ملکه گیر و علامت گذاری

این وسیله برای گرفتن ملکه و علامت گذاری روی آن استفاده می شود.

  • ظروف ذخیره ژل رویال

این ظروف دارای بدنه دوجداره و بهداشتی می باشند که برای ذخیره ژل رویال بسیار کارآمد هستند.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:43

سوزن پیوند اتوماتیک ملکه زنبور

سوزن پیوند اتوماتیک چینی یکی از محصولات وارداتی به کشور است و در داخل تولید نمی شود.

یکی از تخصص های زنبورداران پرورش ملکه و برداشت ژل رویال می باشد.

این امر مستلزم داشتن دانش، تجره و وسایل مورد نیاز زیادی نظیر سوزن پیوند می باشد.

سوزن پیوند ملکه باید خیلی دقیق و خوش دست باشد تا هنگامی که زنبوردار درحال کار است آسیبی به لارو ملکه زنبور عسل نرسد.

سوزن پیوند ملکه دارای انواع مختلف می باشد که یکی از این مدل ها سوزن پیوند اتوماتیک پلاستیکی است.

در ادامه به مشخصات فنی و نحوه کارکرد سوزن پیوند اشاره می کنیم.

سوزن پیوند ملکه زنبور چیست ؟

سوزن پیوند اتوماتیک وسیله ای مفید برای پیوند لارو ملکه ( تولید ملکه ) می باشد.

این وسیله کار پیوند را برای زنبورداران سریع، راحت و مطمئن می کند.

کاربرد سوزن پیوند برای انتقال لارو زنبور می باشد.

شکل فیزیکی این سوزن پیوند دارای سری نرم و فنر انتهایی می باشد.

برای خارج کردن لارو از داخل سلول کارگر و انتقال به سلول مصنوعی پلاستیکی باید سر سوزن را وارد سلول لارو کرده و پس از براداشت لارو و ژل رویال به کمک فنر انتهایی سوزن پیوند می توان آن را به آرامی تخلیه کرد.

به دلیل وجود فنر انتهایی در این وسیله به آن سوزن پیوند اتوماتیک می گویند.

نحوه کارد کرد سوزن پیوند اتوماتیک ملکه

سوزن پیوند لارو ملکه در انتها دارای یک زبان گوشه ای از جنس شاخ است.

از سوزن پیوند برای انتقال لاروهای شکننده استفاده می شود که این سری بسیار انعطاف پذیر است.

این ابزار پیوند دارای یک پیستون فنری است که لارو را از زبان گوشه ای به آرامی به داخل فنجان هل می دهد.

 

مشخصات سوزن پیوند اتوماتیک چینی (پلاستیکی) پیوند لارو ملکه

  • نام: سوزن انتقال یا پیوند لارو ملکه
  • مواد: پلاستیک، شاخ، فولاد
  • رنگ: قرمز
  • طول: تقریباً ۱۱٫۵ سانتی متر / ۴٫۵۳ اینچ
  • وزن: تقریباً ۲٫۵ گرم

لوازم مورد نیاز پیوند لارو ملکه

در زمان تولید ملکه می توان تولید ژل رویال را نیز انجام داد.

که این امر به غیر از سوزن پیوند ملکه به وسایل دیگری از جمله موارد زیر نیازمند است:

ست شاخون (شامل فنجانک، پایه فنجانک، پایه نگهدارنده، قفس محافظ ملکه، محافظ شاخون)، نوار سلول ژل رویال، قاشق برداشت ژل رویال، چرخانک، ایزولاتور ملکه، قاب پیوند و قاب سلول و غیره.

قیمت خرید سوزن پیوند ملکه زنبور

قیمت خرید این ابزار بستگی به کیفیت پلاستیک و سر سوزن دارد.

سر سوزن این محصول از جنس شاخ می باشد.

سوزن پیوند اتوماتیک محصول کشور چین است و از قیمت مناسبی برخوردار است.

شرکت زنبور کالا تولید کننده انواع تجهیزات زنبورداری نظیر : کندو، استراکتو دستی، اکستراکتور برقی، منبع دوجداره عسل، دودی، لباس زنبورداری، لوازم پیوند ملکه، لوازم برداشت ژل رویال، چنگال، ماژیک ملکه، قاب،ایزولاتور ملکه، قفس فشاری معرفی ملکه، دستکش زنبورداری، کلاه، تله گرده گیر، سوزن پیوند اتوماتیک و غیره. بصورت عمده با کیفیت و قیمت مناسب می باشد که کلیه این تجهیزات را به تمام نقاط ایران ارسال می کند.

با توجه به تجربه چندین ساله ما در پرورش زنبور عسل و لوازم زنبورداری، سعی ما بر این بوده است که این تجهیزات با بهترین کیفیت، قیمت مناسب و بدون واسطه به دست زنبورداران عزیزمان برسد.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 120 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:43

شربت خوری بردمن زنبور

شربت خوری زنبور عسل بردمن زنبور عسل یکی از ظروف تغذیه زنبور برای دادن شربت در فصل زمستان می باشد.

در زمان هایی از سال مخصوصا فصل سرد سال، شهد گل، گرده گل و عسل (عسل توسط زنبوردار برداشت شده است) وجود ندارد و  زنبورهای عسل نیاز به خوراک و تغذیه توسط زنبورداران دارند.

در این مواقع زنبورداران خوراک های خود (شربت) را درون ظرف های مخصوص که دارای چند مدل ظرف تغذیه بردمن کندو، ظرف تغذیه بشقابی کندو، ظرف تغذیه قابی کندو می باشد قرار می دهند.

شربت خوری بردمن زنبور عسل چیست؟

یکی از ظروفی که در خوراک و تغذیه زنبور عسل کاربرد دارد مدل بردمن می باشد.

که از آن جلو ورودی کندو استفاده می شود تا زنبورهای عسل بتوانند از خوراک داخل ظرف قابی تغذیه کنند.

یکی از مزایای استفاده از این نوع شربت خوری، این است که برای پر کردن آن لازم نیست درب کندو را باز کنید.

نحوه استفاده از شربت خوری زنبور بردمن

مشخصات شربت خوری بردمن زنبور عسل

  • جنس پلاستیکی
  • سبک و قابل حمل
  • کاربرد خوب
  • قابل استفاده جلو ورودی کندو
  • ابعاد ( ارتفاع ۱۷٫۵ سانتی متر _ طول ۱۱ سانتی متر _ عرض ۵ سانتی متر )
  • قیمت مناسب

 

چه خوراکی می توان به زنبور عسل داد؟

برای تغذیه زنبور عسل از شکر سفید که بصورت شربت و یا گرده گل که بصورت خمیر درست می شود (کیک گرده گل) استفاده می شود.

برای تغذیه زنبور با شربت در فصل بهار یک کیلو شکر در یک کیلو آب مخلوط می شود.

در فصل زمستان پنج قسمت شکر و یک قسمت آب استفاده می شود.

قیمت خرید شربت خوری بردمن زنبور عسل

پلاستیک به کار رفته در این محصول و کیفیت ساخت آن در قیمت خرید تاثیر گذار است.

همچنین ابعاد نیز یکی دیگر از عوامل قیمت می باشد.

شربت خوری دریچه پرواز

شربت خوری دریچه پرواز به ظرفی گفته می شود که در بیرون از کندو برای آب یا شربت زنبور قرار می گیرد.

این شربت خوری ها شفاف بوده و زنبورداران به راحتی می توانند از مقدار شربت داخل آن اطلاع پیدا کنند.

شما می توانید برای خرید عمده این محصول با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

شرکت زنبور کالا تولید کننده انواع تجهیزات زنبورداری نظیر: کندو، استراکتو دستی، اکستراکتور برقی، منبع عسل، دودی، لباس زنبورداری، لوازم پیوند ملکه، لوازم برداشت ژل رویال، تخته موم دوز، چنگال، ماژیک ملکه، قاب،ایزولاتور ملکه، قفس فشاری معرفی ملکه، دستکش زنبورداری، کلاه، تله گرده گیر و غیره. بصورت عمده با کیفیت و  قیمت مناسب می باشد که کلیه این تجهیزات را به تمام نقاط ایران ارسال می کند.

با توجه به تجربه چندین ساله ما در پرورش زنبور عسل، تولید عسل و لوازم زنبورداری، سعی ما بر این بوده است که این تجهیزات به طور کل با بهترین کیفیت و با قیمت مناسب بدون واسطه به دست زنبورداران عزیزمان برسد.

شما می توانید در قسمت محصولات زنبورداری سایت تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش داده و در کمترین زمان در منطقه مورد نظر خود تحویل بگیرید.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 141 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:43

استخراج صافی عسل یکی از کارهای مهمی است که زنبوردار باید دقت فراوانی در انجام آن به کار گیرد. اگر در هنگام استخراج عسل طبیعی توجه لازم را به برخی نکات نداشته باشید، عسل تولیدی شما کیفیت لازم را نداشته و خریدار زیادی نخواهد داشت. در نتیجه یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای فروش عسل انجام شود.

زمانی که شما عسل را از کندو استخراج می کنید، علاوه بر عسل طبیعی دارای ذرات موم، دانه های گرده، پوسته های لارو و شفیره و برخی ناخالصی های دیگر است. این ناخالصی ها ممکن است به عنوان یک مشکل برای عسل طبیعی شناخته شوند یا اینکه به عنوان یک مزیت باشند. برای مثال وجود گرده در عسل طبیعی به عنوان یک خاصیت مهم شناخته شده و برخی آن را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های عسل خام می دانند.

راهنمای قیمت گذاری روی محصولات زنبور عسل

در این مطلب تلاش شده تا به نکاتی برای صاف کردن عسل طبیعی بپردازیم. این نکات می توانند به شما کمک کنند تا به بهترین روش عسل را صاف کنید. این نکات به ویژه برای زنبورداران جوان از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

بهترین زمان برای صاف کردن عسل

بسیاری از زنبورداران صاف کردن عسل را به زمان های بعد از استخراج عسل طبیعی موکول می کنند. این در حالی است که بهترین زمان برای صاف کردن عسل دقیقا بعد از استخراج آن از کندو است. زمانی که عسل را استخراج می کنید، بدون معطلی باید با روشی که از قبل انتخاب کرده اید، اقدام به صاف کردن عسل کنید.

علت این موضوع این است که وقتی عسل از شان استخراج می شود، گرمتر و در نتیجه مایعی با غلظت کمتر است. در این صورت امکان صاف کردن عسل بهتر از هر زمان دیگری در دسترس شما خواهد بود. پس زمان را از دست ندهید و خیلی زود به سراغ این کار بروید.

بهترین روش صاف کردن عسل

نکات مهمی وجود دارد که هر کدام می تواند تاثیرگذاری خاص خود را بر روی روش صاف کردن عسل بگذارد. در نتیجه انتخاب بهترین روش برای صاف کردن عسل طبیعی را باید با توجه به شرایطی که دارید انتخاب کنید.

یکی از مهمترین پارامترهایی که می تواند به شما برای صاف کردن عسل کمک کند، میزان عسل تولید شده است. اگر میزان عسل استخراج شده زیاد باشد، نمی توانید با روش های ساده عسل را صاف کنید. این در حالی است که اگر استخراج عسل به نوبت و در روزهای متمادی انجام شود، راهکارهای ساده ای برای این کار وجود دارد.

شما هم می توانید زنبوردار شوید

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 139 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:42

۱ . حذف اولین قاب پر از تخم:

وقتی در یک کلنی نوپا, ملکه اولین شان را از تخم پر کرد باید آن را حذف کرد. بدین ترتیب بهترین کنه کش زنبور عسل حدود ۵۰ درصد از آلودگی کنه واروآ کاهش پیدا خواهد کرد.

 

۲ . محدود کردن تخمگذاری ملکه:

اگر ملکه را هر ۱۰ روز روی فقط یک شان محدود کنیم, بعد از ۳ مرحله تکرار, آلودگی به کنه حدود ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت. بعد از هر مرحله باید شان پر از تخم را نابود کرد.

۳ . شان با سلول های نر:

کنه واروآ علاقه شدیدی به تخم گذاری در سلول های نر دارد. دلیل این امر این ست که دوره سربسته بودن سلول های نر طولانی تر بوده و کنه در این شرایط قادر است که دو بار چرخه تولید مثلی انجام دهد. وقتی یک شان با سلول های نر در وسط کندو قرار داده شود و بعد از بسته شدن سر آخرین سلول ها, آن شان را حذف کنیم در این صورت آلودگی به شدت کاهش پیدا می کند.

۴ . شوک گرمایی:

شوک گرمایی ۴۴ درجه سانتی گراد به مدت ۲۵ دقیقه باعث کاهش جمعیت این کنه خواهد شد.

۵ . پاشیدن پودر شکر:

پاشیدن ۱۲۵ گرم پودر شکر روی شان ها و زنبورها باعث می شود که سطح بدن زنبور ها لغزنده شده و کنه ها سقوط کنند. در این حالت باید کف کندو یک ظرف حاوی مواد چسبنده مثل روغن بوده و بالای آن ظرف یک توری باشد تا زنبورها داخل ظرف سقوط نکنند. پودر شکر باعث ایجاد رفتار پاک کنندگی در زنبورها شده و همدیگر را تمیزکاری می کنند. این روش ارزان و ارگانیک, هیچ نوع اثر نامطلوبی روی زنبور های بالغ, شفیره و عسل نداشته و ریزه های شکر وارد مجرای تنفسی زنبورها نمی شود. پودر شکر را در هر زمان به جز خوشه زمستانی می توان پاشید.

۶ . شربت آبلیمو:

مقدار نیم لیتر آبلیموی طبیعی و نیم لیتر شربت یک به یک را مخلوط و به هر کلنی حدود ۵۰ میلی لیتر می خورانیم. این کار تا ۸۵ درصد آلودگی را کاهش خواهد داد. آبلیمو حتما باید از لیموی طبیعی باشد نه از آبلیمو های کارخانه ای و صنعتی.

۷ . انتخاب طبیعی:

انسان همیشه به دنبال کوتاه و کم هزینه کردن مشکلات است, غافل از اینکه این مشکلات با حضور خود وی ایجاد شده و با این رفتارهای خود پسندانه باز هم شدیدتر خواهند شد. روش های بالا برای کوتاه مدت شاید موفق باشند اما به یاد داشته باشیم که بهترین و ماندگار ترین ها آنهایی هستند که در طولانی مدت جوابگو باشند.

نظر دکتر شهرستانی درباره اغلب بیماری ها و مشکلات زنبور عسل این بود که باید کلنی های قوی و فعال داشته باشیم تا نتایج کار ما مناسب باشد.

به نظر بنده, بهترین راه برای رهایی از مسائلی همچون بیماری ها, بچه دادن زیاد, نیش زنی, بره موم فراوان و… انتخاب بهترین و مقاوم ترین کندوهای هر سال برای تولید ملکه در سال های بعدی می باشد. کلنی هایی که بدین طریق اصلاح می شوند, بعد از گذشت چند سال به صورت طبیعی, مشکلات کمتر و در نتیجه مراقبت های کمتری را نیازمندند.

به یاد داشته باشیم که کنه ها جزء همین اکوسیستم می باشند و مطمئنا حذف آنها باعث مشکلاتی خواهد شد که آیندگان گریبانگیر آن خواهند بود.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 5 مرداد 1401 ساعت: 12:42

در این مقاله میخواهیم شناخت کلی در مورد سی پی یوها و آشنایی با مینی کیس نسل 7 و انواع سی پی یو و تفاوت بین نسل های سی پی یو را با یکدیگر بررسی کنیم ، با ما همراه باشید:

شرکت اینتل یکی از بزرگترین تولید کننده های پردازنده (CPU) در دنیا است. هر پردازنده مشخصات خاص خود را دارد و هر سال سعی می شود تا نسل جدیدی از آن ها معرفی شوند.در اینجا قصد داریم تا نسل های مختلف سی پی یو های اینتل را بررسی کنیم و با آنها بیشتر آشنا شویم.

اولین پردازنده اینتل مدل ۴۰۰۴ بود که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد. این پردازنده ابتدایی و با سرعت کلاک ۷۴۰KHz و در ابعاد ۱۰ میکرون ساخته شده بود. این روند با ارائه مدل های ۸۰۰۸، ۸۰۸۰ و ۸۰۸۵ ادامه داشت که با افزایش قدرت پردازشی، سرعت کلاک بالاتر و کاهش اندازه رو به رو بودند. مدل ۸۰۸۶ اولین پردازنده X86 بود که در ۱۹۷۸ ساخته شد. این روند با ارتقا محصولات ادامه داشت تا در سال ۲۰۰۸ اینتل نام گذاری پردازنده های خود را تغییر داد و نسل جدید را روانه بازار ها کرد. بعد از این اتفاق اینتل سعی دارد هر سال نسل جدید تر از این پردازنده ها را معرفی کند.

از سال ۲۰۰۸ سری مشهور پردازنده های Core i معرفی شدند که جایگزینی برای سری های Core 2 محسوب می شوند. بر خلاف باور عموم این نسل با عدد های بعد از Core i تعداد هسته ها را مشخص نمی کند. بلکه به طور کلی مدل های Core i3 به نشانه پایین رده بودن، Core i5 میان رده و Core i7 بالارده بودن پردازنده است. بدیهی است که در هر نسل، نسبت به نسل های قدیمی تر شاهد تغییراتی همچون مصرف کمتر، قدرت بیشتر هستیم. در واقع هر چه سی پی یو ما نسل جدیدتر باشد، بهتر از نمونه های مشابه نسل قبل است.

 

این نسل ها تا کنون عبارتند از :

 

نسل اول: معماری نِهِیلِم (Nehalem)، فرآیند ساخت ۴۵ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۰۸

نسل دوم: معماری سندی بریج (Sandy Bridge)، فرآیند ساخت ۳۲ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۱

نسل سوم: معماری آیوی بریج (Ivy Bridge)، فرآیند ساخت ۲۲ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۲

نسل چهارم: معماری هسول (Haswell)، فرآیند ساخت ۲۲ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۳

نسل پنجم: معماری برادول (Broadwell)، فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری، معرفی در سال ۱۰۱۴

نسل ششم: معماری اسکای‌لیک (Skylake)، فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۵

نسل هفتم: معماری کبی لیک (Kaby Lake)، فرآیند ساخت ۱۴ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۶

نسل هشتم: معماری کافی لیک(Coffee Lake)، فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۷

نسل نهم احتمالی: معماری آیس لیک (Ice Lake)، فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۸

نسل دهم احتمالی: معماری تایگر لیک (Tiger Lake)، فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری، معرفی در سال ۲۰۱۹

مشاهده می شود که اینتل دائماً سعی در کاهش اندازه فرایند ساخت تا ۷ و حتی ۵ نانومتری می باشد. در حال حاظر نسل هشتم در حال کامل شدن ارائه در بازار است و در آینده از نسل های جدید تر نیز در بازار رونمایی خواهد شد.

تشخیص نسل های سی پی یو

برای تشخیص نسل پردازنده خود، از روی عددی که بعد از نام سی پی یو ذکر می شود تشخیص داده می شود. به عنوان مثال اگر پردازنده شما مدلش Core i7 7500 است، عدد اول از سمت چپ یعنی 7، نشان می دهد که پردازنده شما متعلق به نسل 7 است. به همین شکل پردازنده شما با هر عددی شروع شود، نشان دهنده نسل ساخته شده است. البته قابل ذکر است که نسل اول دارای پسوند سه عددی است. بنابراین اگر پردازنده شما با اعداد سه رقمی کد گذاری شده احتمالاً از نسل اول باشد مثل Core i7 960.

خرید ملک در ترکیه...
ما را در سایت خرید ملک در ترکیه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ریحانه reyhanehesfandsar بازدید : 120 تاريخ : يکشنبه 2 مرداد 1401 ساعت: 15:08